Umulius for første gang


For første gang i hudyrets 13 dager lange liv her på utsiden var det viktig at hun skulle oppføre seg fint og gå å legge seg. Til nå har ungen vært helt super og bare lagd lyd når hun er sulten eller vil ha ny bleie. Men så i går var Damen hos en venninne, og jeg måtte legge meg tidlig siden jeg skulle opp før fuglene fiser i dag.

Da velger hudyret å slå seg vrang og ikke sovne som vanlig. Du tenker kanskje at det er på grunn av inkompetanse hos far, og at det er Damen som pleier å legge henne, men det er feil. Jeg har lagt henne minst like mye som Damen, men i går var bare alt feil.

Det endte med at jeg lot henne ligge på magen min og da sovna ho ganske fort, men ho ville ikke i egen seng. Så jeg tror jeg lærer henne dårlige vaner, men det fikk bare stå i i går. Jeg fikk litt over 4 timer søvn, så jeg burde vel bare kapitulert med en gang.

Om hallgeirg

Hvem er jeg: Mann, 30, bor i Stavanger sammen med en dame, 1 teit katter og ei jente på litt over 2. Hva liker jeg: Liker damen, data, spille data, når ting går bra på jobb, se gode serier, spise god mat og trene (så fremt jeg klarer å begynne med det igjen snart)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Umulius for første gang

  1. ms B sier:

    Hehe… det der er en klassiker. Babyen «lukter» at noe er annerledes – du tok deg kanskje ikke liiiike god tid med nattstellet eller noe sånt, hun skjønte at noe var i gjære… de merker det med _en_ gang.
    Her er det slik at de få gangene vi f.eks. skal inn til naboen om kvelden, og bare skal vente til F sover, ja – det er de gangene han flyr opp 3-4 ganger, noe som er helt uvanlig. Så de har en 6. sans for når foreldra vil de skal sovne fort og greit.

Legg igjen en kommentar

