Besøk på helsestasjonen – overumplet på kafe


Da har vi vært på helsestasjon også. Alt var bra med hudyret, og ho hadde lagt på seg 500g nesten. Veldig bra!

Likestillingen har kommet et stykke, og basert på materiellet jeg har fått med meg er det nå mye kulere å bli pappa. Hurra for fedre!

Damen satt på kafé etterpå mens jeg var og henta kaffi og ble overumplet av et kvinnemenneske som også hadde en baby. Jeg burde jo insett at man er fritt vilt for andre i samme situasjon, mye på samme måte som det er med hunder. Ikke at jeg ikke liker å treffe nye mennesker og snakke med folk, men Damen ble veldig perpleks.

Er det noen andre som har erfaring med folk som bare stopper opp og snakker til en?

Jeg mener hvem vil ikke snakke med dette monsteret?

Om hallgeirg

Hvem er jeg: Mann, 30, bor i Stavanger sammen med en dame, 1 teit katter og ei jente på litt over 2. Hva liker jeg: Liker damen, data, spille data, når ting går bra på jobb, se gode serier, spise god mat og trene (så fremt jeg klarer å begynne med det igjen snart)
Dette innlegget ble publisert i baby, barneting, pappa, samfunn og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Besøk på helsestasjonen – overumplet på kafe

  1. Ane sier:

    Alle som har baby prater med andre som har baby på grunn av manglende sosial omgang med vesener som kan mer enn å gurgle 😉 slik er det bare

  2. marit sier:

    Jeg tror det kan være en taktikk å late som om det er en dukke i vogna. Creepy og effektfullt!

    • fluesoppen sier:

      Marit, du e et gein!d ska eg gjør. Det blir tiltak nummer en, tiltak nummer to e at eg ska begynna å stoppa opp folk med briller for en hyggelig brille prat.
      «Javel, du har briller, kor gamle e de brillene?» «e det guttebriller eller jentebriller?» «Ka med selve synstesten, synes du det gjorde vondt?» «Har du mer enn et par briller?» Det tror eg blir bra!:)

      • marit sier:

        Hihi! Du er et geni du og. Den ideen kan overføres til det meste, en uønsket babyprat kan lett vris over til til bukseprat, skoprat eller eventuelt tannprat. «Jeg ser du har tenner du også! Har dine et jevnt bitt? Er du fornøyd med måten de moser mat på? Hva med buksene dine? Litt vanskelige å få på når de er nyvaskede? Kjenner til følelsen ja!»

  3. ms B sier:

    Dere må nok bare venne dere til det ja… Og ikke bare andre folk med babyer, men gamle damer, ja folk i alle aldre som har unger sjøl eller liker unger, de kommer til å prate med dere. Da F fikk krøllene begynte folk å ta på håret hans. Det ga seg heldigvis etterhvert når han ikke var fullt så liten (men fortsatt søt) lenger.

    Det er lov å si ifra når folk blir nærgående. Hadde en småsprø dame i kassa på Rimi som pleide å komme frem fra kassa og kom rundt for å plukke på F i vogna. Både jeg og mr G måtte be henne gå og sette seg igjen hver vår gang på butikken… Folk er rare…

  4. fluesoppen sier:

    Kjære mannebeist, eg va jo ikje monster, eg va en t rex, monstere ser ikje sånn ud, dinoer gjør.

Legg igjen en kommentar

